Zwroty
Zwroty
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Należy niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę telefonicznie lub poprzez e-mail kontakt@swiatwesternu.pl o woli odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument zobowiązany jest dostarczyć Sprzedawcy oryginalny dowód zakupu.
- Konsument może odstąpić od Umowy zawartej na odległość, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy. Oświadczenie musi być złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Konsument jest zobowiązany do odesłania produktu wraz z oryginalnym opakowaniem, jeśli takowe produkt posiada oraz metkami.
- Konsument jest zobowiązany zabezpieczyć odpowiednio odsyłaną rzecz w tym również oryginalne opakowanie (jeśli takowe dana rzecz posiada) przed uszkodzeniem podczas wysyłki. W wyniku braku odpowiedniego zabezpieczenia rzeczy podczas zwrotu a jej uszkodzenia, koszty ponosi konsument, co skutkować będzie pomniejszeniem zwracanych środków.
- Zwracany produkt nie powinien nosić śladów użytkowania, jeżeli takowe ślady występują Sprzedawca ma prawo zmniejszyć koszty o rzeczy umniejszenie wartości produktu wskutek korzystania z niego przez konsumenta z dokonanej wcześniej płatności lub odmówić przyjęci zwracanych towarów. Jeśli otrzymałeś gadżety gratisowe proszę je również dołączyć do zwracanych produktów.
- Produkt używany lub zamówiony na specjalne życzenie Konsumenta nie podlega zwrotowi ani wymianie.
- Formularz zwrotów – dostępny jest tutaj.
Skutki odstąpienia od Umowy:
- a. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconego towaru, dokonane przez niego płatności, pomniejszone o koszty dostarczenia rzeczy. Konsument odpowiada również za dodatkowe koszty wynikające z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na numer rachunku bankowego, który zostanie podany na formularzu zwrotu lub tą samą metodą jaką dokonał płatności konsument.
- d. Sprzedawca wstrzymuje się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu z powrotem. Od momentu otrzymania zwrotu termin na zwrot dokonanej płatność przez Konsumenta wynosi 14 dni.
- e. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. W przypadku przekroczenia tego terminu Sprzedawca może nie przyjąć zwrotu.
- f. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany. Konsument jest odpowiedzialny za produkt do czasu dostarczenia go sprzedawcy. Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność za niewłaściwie zaadresowaną przesyłkę ze zwracanym towarem lub innymi błędami wynikającymi ze strony konsumenta lub firmy przewozowej.
- g. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- h. Sprzedawca może nie przyjąć zwrotu towaru, jeżeli produkt był używany lub został uszkodzony.
- W przypadku wszystkich zwrotów prosimy o wydrukowanie i wypełnienie formularza zwrotu, załączenie go wraz ze zwracanym towarem w dobrze zabezpieczonym pudełku oraz dołączenie oryginalnego dowodu zakupu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe użytkowanie produktu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieporozumienia, szkody, opóźnienia w realizacji zamówień spowodowane korzystaniem z Internetu lub innych opcji komunikacji w ruchu pocztowym między Sprzedawcą a Konsumentem lub stroną trzecią, która może mieć wpływ na dostarczenie zamówienia.
- Sprzedawca nie odpowiada za produkty w różnych rozmiarach, ponieważ ludzie i zwierzęta są istotami żywymi.
- Adres, na który należy odesłać zwracany towar: ŚWIAT WESTERNU ul. Świerkowa 42, 58-340 Sierpnica. Zwroty wysłane za pobraniem zostaną odesłane.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za źle zaadresowane przesyłki zwrotne, co może wpłynąć na czas w jakim należy odesłać zwracany towar.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- c. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- e. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Warunki zwrotu dla przedsiębiorców
W przypadku, gdy Klient będący przedsiębiorcą dokonuje zwrotu towaru zakupionego na fakturę, warunkiem dokonania zwrotu środków przez Sprzedawcę jest zastosowanie się do regulaminu sklepu oraz podpisanie i odesłanie faktury korygującej. Brak potwierdzenia odbioru towaru i nieodesłanie podpisanej faktury korygującej w terminie 10 dni kalendarzowych od daty jej przesłania skutkuje wstrzymaniem zwrotu środków. W takiej sytuacji Klient zobowiązany jest do osobistego odbioru towaru we własnym zakresie lub na własny koszt w terminie 14 dni od otrzymania wezwania. Po upływie tego terminu Sprzedawca ma prawo naliczyć opłatę za magazynowanie w wysokości 5 zł za każdy rozpoczęty dzień przechowywania. Po upływie 30 dni od wezwania do odbioru, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do utylizacji towaru lub innego dowolnego rozporządzenia nim.
§11
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- Każdy prezentowany przez Sprzedawcę towar jest oznaczony jako nowy, pochodzący z ekspozycji lub używany. W przypadku Towarów używanych lub pochodzących z ekspozycji Sprzedawca każdorazowo informuje Klienta o ewentualnych widocznych śladach użytkowania.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni roboczych.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu. Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie, konsument zobowiązany jest do samodzielnego odbioru towaru lub pokrycia kosztów jego odesłania.
- Koszty zwrotu ponosi Konsument.
- Poluzowanie elementów mechanicznych- wyłączenie odpowiedzialności. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki wynikające z naturalnego poluzowania się elementów mechanicznych (np. śrubek, nitów, zaczepów), które wymagają okresowej kontroli i ewentualnego dokręcenia przez użytkownika w trakcie normalnego użytkowania produktu. Użytkownik jest zobowiązany do regularnego sprawdzania stanu takich elementów, zwłaszcza w produktach narażonych na wstrząsy, tarcie, naprężenia lub intensywne użytkowanie. Zgłoszenia uszkodzeń powstałych w wyniku zaniedbania tych czynności nie będą traktowane jako reklamacje wynikające z wady towaru.
Odbiór rzeczy po zakończeniu reklamacji
Klient zobowiązany jest w terminie 30 dni od otrzymania informacji o wyniku reklamacji wskazać, czy zamierza odebrać rzecz osobiście, czy życzy sobie jej odesłania na wskazany adres (na koszt Sprzedawcy lub Klienta – zgodnie z wynikiem reklamacji). W przypadku braku odpowiedzi lub nieodebrania rzeczy w ciągu 30 dni od poinformowania o wyniku reklamacji, Klient zobowiązany jest do odbioru rzeczy. Po jego bezskutecznym upływie Sprzedawca ma prawo naliczyć opłatę za przechowywanie rzeczy w wysokości 5 zł za każdy rozpoczęty dzień przechowywania. Jeśli rzecz nie zostanie odebrana w terminie 2 miesięcy od daty poinformowania Klienta o zakończeniu reklamacji, uznaje się, że Klient zrzekł się jej własności (na podstawie art. 180 Kodeksu cywilnego). W takim przypadku Sprzedawca może zutylizować rzecz lub rozporządzić nią wedle własnego uznania.