Zwroty

Zwroty

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.  Należy niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę telefonicznie lub poprzez e-mail kontakt@swiatwesternu.pl o woli odstąpienia od umowy sprzedaży.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. Konsument zobowiązany jest dostarczyć Sprzedawcy oryginalny dowód zakupu.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy zawartej na odległość, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy. Oświadczenie musi być złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  5. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  6. Konsument jest zobowiązany do odesłania produktu wraz z oryginalnym opakowaniem, jeśli takowe produkt posiada oraz metkami.
  7. Konsument jest zobowiązany zabezpieczyć odpowiednio odsyłaną rzecz w tym również oryginalne opakowanie (jeśli takowe dana rzecz posiada) przed uszkodzeniem podczas wysyłki. W wyniku braku odpowiedniego zabezpieczenia rzeczy podczas zwrotu a jej uszkodzenia, koszty ponosi konsument, co skutkować będzie pomniejszeniem zwracanych środków.  
  8. Zwracany produkt nie powinien nosić śladów użytkowania, jeżeli takowe ślady występują Sprzedawca ma prawo zmniejszyć koszty zwrotu dokonanej płatności o umniejszenie wartości produktu wskutek korzystania z niego przez konsumenta.
  9. Produkt używany lub zamówiony na specjalne życzenie Konsumenta nie podlega zwrotowi ani wymianie.
  1. Skutki odstąpienia od Umowy:
    • a. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconego towaru, dokonane przez niego płatności, pomniejszone o koszty dostarczenia rzeczy. Konsument odpowiada również za dodatkowe koszty wynikające z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
    • c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na numer rachunku bankowego, który zostanie podany na formularzu zwrotu lub tą samą metodą jaką dokonał płatności konsument.
    • d. Sprzedawca wstrzymuje się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu z powrotem.
    • e. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. W przypadku przekroczenia tego terminu Sprzedawca może nie przyjąć zwrotu. 
    • f. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany. Konsument jest odpowiedzialny za produkt do czasu dostarczenia go sprzedawcy. Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność za niewłaściwie zaadresowaną przesyłkę ze zwracanym towarem lub innymi błędami wynikającymi ze strony konsumenta lub firmy przewozowej. 
    • g. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. 
    • h. Sprzedawca może nie przyjąć zwrotu towaru, jeżeli produkt był używany lub został uszkodzony.
  1. W przypadku wszystkich zwrotów prosimy o wydrukowanie i wypełnienie formularza zwrotu, załączenie go wraz ze zwracanym towarem w dobrze zabezpieczonym pudełku oraz dołączenie oryginalnego dowodu zakupu. 
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe użytkowanie produktu. 
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieporozumienia, szkody, opóźnienia w realizacji zamówień spowodowane korzystaniem z Internetu lub innych opcji komunikacji w ruchu pocztowym między Sprzedawcą a Konsumentem lub stroną trzecią, która może mieć wpływ na dostarczenie zamówienia. 
  4. Sprzedawca nie odpowiada za produkty w różnych rozmiarach, ponieważ ludzie i zwierzęta są istotami żywymi. 
  5. Adres, na który należy odesłać zwracany towar: ŚWIAT WESTERNU ul. Świerkowa 42, 58-340 Sierpnica. Zwroty wysłane za pobraniem zostaną odesłane. 
  6. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
  • a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  • b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • c. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • d. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  • e. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
  • f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Reklamacja i gwarancja

  1.  Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  3. Każdy prezentowany przez Sprzedawcę towar jest oznaczony jako nowy, pochodzący z ekspozycji lub używany. W przypadku Towarów używanych lub pochodzących z ekspozycji Sprzedawca każdorazowo informuje Klienta o ewentualnych widocznych śladach użytkowania.
  4. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądanego przez kupującego, jeśli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z innym możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
  5.  W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  6. Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  7. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
  8. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni roboczych.
  9. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
  10. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
  11. Koszty zwrotu ponosi Konsument.
  12. Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność w przypadku reklamacji dotyczących zgubionych elementów podczas użytkowania. 
error: Ta zawartość jest chroniona !!